מתי לקנות מתנה לעובד?

מתנות לעובדים

למרות שעל פי חוק מנהלים לא מחויבים לקנות מתנות לעובדים. בפועל בכל חוזה עבודה כיום יש סעיף, בין אם זה הסכם קיבוצי של ארגונים גדולים או חוזה עבודה אישי. הסיבה לכך שעובדים שמתוגמלים על העבודה יבצעו את עבודתם נאמנה וטובה יותר. כמו כן האווירה במקום העבודה משתנה בכך שהמתנה יכולה להפוך לשיחת היום בין העובדים. המתנה צריכה להינתן לכלל העובדים ללא הבדלי רמות שכר או גזע. אך שווי המתנה יכול להשתנות בין אם זה עובד שהשווי הממוצע יכול להגיע לשלוש מאות שקלים, ובין אם זה מנהל שהשווי יכול להגיע לחמש מאות שקלים .

אילו מתנות לקנות לחג שכול העובדים יהיו מרוצים?

יש שלושה אירועים בהם נותנים מתנה לעובדים:

הראשון הוא חגים ראש השנה ופסח. לרוב סוג המתנות במקרים אלו יהיו כלליות כדי להגיע לעומק השווה בין העובדים, ולכן המתנה תהיה לשימוש יום יומי בין אם זה למשרד כמו מחזיק עטים, גאדג'טים, מוצרים נלווים לסלולר, או להבדיל מתנות לבית כמו סט של סירים או סכו"ם, מצעים.

יש כיום לא מעט אתרים עם פלטפורמות  שמפרסמים מתנות לכלל העובדים במחירים שווים ואטרקטיביים. הדבר יכול לחסוך הרבה זמן וכסף מבחינת שהמנהלים לא צריכים ללכת לחנויות סיטונאיות ולקנות משם את הדברים.

אולם המתנה השכיחה בזמנים אלו  לעובדים היא תווי קניה או כרטיס GIFT CARD  שבמקום מתנה עצמה המנהל מפקיד סכום כסף בכרטיס והעובד יכול ללכת ולבצע קניה באחד מהמקומות שמקבלים את הכרטיס ולקנות עבורו את המתנה שהוא הכי רוצה לחג.

מה לקנות ליום הולדת לעובד?

האירוע השני בו נותנים מתנה לעובד היא ביום ההולדת. לרוב המתנה תהיה הרבה יותר אישית עבור אותו עובד. העלות שלה היא שונה בגלל שיש קולגה  שעושה מגבית מבין העובדים והמנהלים והסכום יכול להגיע למאות שקלים. הקולגה לרוב שואלת את העובד מה הוא הכי רוצה לקבל כמתנה אישית. כאשר העובד מקבל את המתנה אישית מהקולגות  וממנהלים שלו בעבודה, הוא מרגיש יותר מחובר והתקשורת בין האישית עם העובד והסובבים איתו הרבה יותר טובה מה שבסופו של דבר משפיע מבחינת עבודת הצוות.

האם לתת מתנה לעובדים מצטיינים?

האירוע השלישי הוא תחרות על העובד המצטיין של הארגון. תהליך העבודה  לרוב קשה ושגרתי, לכן כדי לעלות את מוטיבציה בין העובדים מדי שנה עושים תחרות בארגון על העובדים המצטיינים. לרוב המתנות הם דברים מאד שימושים כמו מחשב נייד, חופשה בחו"ל לסוף שבוע או יום ספא מפנק. הדבר יוצר תחרות בין העובדים שעל מנת לקבל את הפרס. בסופו של דבר נבחרים העובדים המצטיינים שמתוגמלים על העובדה הקשה שהם עושים ויכולים לשמש דוגמא לעובדים האחרים.

לסיכום: מתנות לעובד הוא דבר חושב לשמור על אווירה טובה בעבודה ברמה הארגון בין המנהלים לעובדים, וברמה האישית של העובד עם הקולגות שלו.

שתפו עם החברים שלכםShare on Facebook
Facebook
Share on LinkedIn
Linkedin
Tweet about this on Twitter
Twitter
Email this to someone
email
Print this page
Print

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *