הכירו את שיטת "שלם וסע"

ליסינג מימוני

זו הייתה רק שאלה של זמן עד שהשיטה האמריקאית של ליסינג מימוני תגיע גם אלינו לישראל. מה היא אומרת ולמה זה משתלם דווקא לעסקים קטנים?

בשנים האחרונות אנחנו עדים למסלול חדש לקניית רכבים שמונהג בחברות הליסינג בארץ, ליסינג מימוני היא שיטת קניית רכבים באמצעות הלוואה אותה נוטל הצרכן מן הבנק ישירות או בעקיפין דרך הסכם ההתקשרות עם חברת הליסינג.

איך זה עובד?

ההלוואה כפופה לכך שהרכב רשום על שמה של חברת הליסינג, ישנן חברות אשר דורשות תשלום ראשוני של 15-30% מערך הרכב ואת השאר יקבל הלקוח כהלוואה, חברות מסוימות אף ממנות את כל הסכום. הלקוח מקבל הלוואה בתנאים נוחים לתקופה של 24-60 חודשים במהלכה (החל מן השנה השלישית במרבית החברות) הוא יכול לבחור מבין שתי אופציות:

  1. לרכוש את הרכב ולשלם את יתרת התשלומים על הסכום עליו התחייבתם (בדומה להלוואה רגילה).
  2. שדרוג הרכב – מסלול זה מאפשר ללקוח לקבל מימון נוסף לרכב חדש ולהימנע מירידת הערך של הרכב הנוכחי שברשותו. איך זה פועל? בין אם שילמתם אחוז מסוים מן העלות המקורית של הרכב (במעמד העסקה) ובין אם לא, אתם נדרשים לשלם סכום חודשי קבוע בתוספת ריבית הנקבעים במעמד העסקה. אם ברצונכם לשדרג ולהתקדם לרכב חדש יהיה עליכם להחזיר את הרכב הקיים לחברת הליסינג, "לסגור" את ההלוואה הנוכחית באמצעות הכסף שיגיע אליכם ממכירת הרכב הקיים ולהתחייב לרכב חדש באותה המתכונת. מה מרוויחה חברת הליסינג? חברת הליסינג קונה את הרכבים בהנחה משמעותית מן הייבואן מכיוון שהיא קונה מספר רב של רכבים, ללקוחות מוכרים לפי מחיר המחירון ונוסף על כך היא מקבלת את סכום הריבית החודשי. הלקוחות מקבלים רכב בעלויות תשלום נמוכות ובעיקר נמנעים מירידת הערך של רכבם לאחר מספר שנים ונהנים משדרוג לרכב חדש כל כמה שנים.

בעלי עסק קטן – זו העסקה בשבילכם

אם אתם מעסיקים מספר מצומצם של עובדים וצריכים עבורם רכבים אתם בוודאי מוצאים את עצמכם מתלבטים האם וכיצד לרכוש אותם. מצד אחד מספר רכבים חדשים היא עלות בלתי סבירה לעסק קטן, אך מצד שני אתם לא יכולים להרשות לעצמכם להיות כל שני וחמישי במוסכים עם רכבים ישנים יותר. עבור עסקים קטנים, ליסינג תפעולי הוא הוצאה חודשית גדולה ואם אתם מעוניינים ב 4-6 רכבים העלות לא תהה משתלמת. לכן העסקה הטובה ביותר עבורכם היא ליסינג מימוני כאשר אתם מקבלים מספר רכבים עליהם אתם משלמים סכום חודשי נמוך, אלו רכבים חדשים לכן הם כבר עם טסט שנתי ובאחריות. כל מה שנשאר לכם לעשות הוא לבטח נהגים/עובדים ולקבוע תנאי תשלום גם מול העובדים.

שתפו עם החברים שלכםShare on Facebook
Facebook
Share on LinkedIn
Linkedin
Tweet about this on Twitter
Twitter
Email this to someone
email
Print this page
Print

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *