מעוניינים להעסיק ספק? כך תעשו את זה נכון

מעוניינים להעסיק ספק? כך תעשו את זה נכון

אם ההתקשרות החוזית מול ספק בית העסק שלכם מוסדרת וברורה, כל הצדדים מרוויחים ובעיקר אתם כמזמיני הספק יכולים להיות רגועים שלא יהיו לכם "הפתעות" בהמשך.  

בשנים האחרונות בישראל אנו עדים לצמיחה הולכת וגוברת של נותני שירות ומוכרי מוצרים שונים המשמשים כספקים של חברות קטנות ובינוניות בשוק. המוצרים יכולים להיות כמעט כל דבר החל ממוצרי הגיינה לחדרי שירותים ומטבחים ועד שירות של בודקי תוכנות ואתרים.

על כל בעל עסק לדעת כי חוזי עבודה מול ספקים ונותני שירות, שונים מחוזים סטנדרטיים של עבודה במתכונת של עבודת שכירים בבית העסק הפרטי שלכם. החוזה הוא רק אסמכתא לקיום יחסי עבודה בין בית העסק לגורם אחר, במקרה של תביעה, יקבע בית המשפט את הפסיקה לפי מהות יחסי העבודה ולא לפי החוזה. לפני תחילת העבודה מול ספקים חשוב להיוועץ עם עורך דין המתמחה בחוזים ו/או דיני העבודה על מנת לעגן את ההתקשרות בחוזה ברור ונהיר לשתי הצדדים.

מבחן הקשר האישי ומבחן החשיבות לעסק  

כאשר הספק הוא ספק בלעדי של העסק ואין לו התקשרויות עם בעלי עסקים נוספים ובנוסף נחשב הספק כנותן שירות או מוצרים שהם לב ליבו של העסק, במקרה של תביעת פיצויים, יחשב הספק כמועסק במתכונת של עובד- מעביד ולא כספק חיצוני. לפני חתימה על החוזה חובה על בעל העסק לבדוק ולאשר מול הספק את מכלול פעילותו העסקית והם העסק הנוכחי הינו היחיד איתו הוא עובד, לדוגמה: כתב תוכן פרילאנס העובד עם חברת אינטרנט אחת בלבד ודרישותיה ממנו הם לבלעדיות או לעבודה מרובה בהיקף שלא מאפשר לו להתקשר עם חברה אחרת. נושא החשיבות לעסק יכול להיות תקף במקרים בהם עבודת העסק תלויה בספק השירות כמו: מעצב בחברת פיתוח אפליקציה.

הצהרת ידע

על בעל העסק לקבל מן הספק הצהרה מעוגנת בחוזה כי יש לו את הידע או את היכולת הנדרשים על מנת לספק את כל הדרוש ממנו כפי שנכתב בחוזה, הפרה של סעיף זה כמובן שתיחשב הפרה של חוזה עבודה בין הצדדים ובעל העסק רשאי להפסיק אותה.   

ישנם סעיפים חשובים נוספים אשר נדרשים להיות מעוגנים בחוזה כמו תשלום שכר ו/או שעות עבודה לכן חשוב להתייעץ עם עורך דין מומחה על מנת לכתוב חוזה מוסדר שימנע משני הצדדים מצבים לא נעימים.

שתפו עם החברים שלכםShare on Facebook
Facebook
Share on LinkedIn
Linkedin
Tweet about this on Twitter
Twitter
Email this to someone
email
Print this page
Print

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *