איך מאבטחים ענן?

איך מאבטחים את שירותי הענן?

גם אם הוא רחוק אתם חייבים להיות מעורבים בכל הנעשה אצלכם בשרת ולמנוע תקלות ופריצות אפשריות.

שירותי ענן או בשמם המקצועי "מחשוב ענן" זו טכנולוגיה בתחום הרשתות שפותחה בשנים האחרונות. השינוי המהותי הוא ששרתי הלקוח אינם נמצאים אצלו אלא ממוקמים אצל ספק חיצוני. היתרון עבור לקוחות רבים הוא בחיסכון של מקום עבור השרתים וחיסכון בכוח אדם עבור אנשי תפעול, פיקוח ובקרה על אותם שרתים.

חשוב לדעת, אבטחת המידע בענן הינה אחריות משותפת של חברת אחסון המידע ושל החברה בעלת המידע. לא ניתן להגיע לרמת ביטחון אופטימלית אם אחד מן הצדדים איננו מתפקד כראוי, בדרך כלל הדבר קורה בעקבות טעויות אנוש של בעלי המידע ולמרות זאת ההעדפה היא לשמור חלק מן המידע אצלכם ולא להפקיד את כולו בידי חברת הענן.

דעו מה לדרוש מחברת הענן

  • חברות רבות מספקות שירותים שונים של תמיכה בענן, החל מתשתית, פלטפורמה וכלה בתוכנה. חשוב לדעת מי מהם יכול לספק גם את שירותי האבטחה  הנדרשים.
  • דרשו לראות אישורים לרמת האבטחה המוצעת לכם, חברות המספקות שירותי אבטחת מידע בענן נדרשות לעמוד בסטנדרטיים בינלאומיים ISO 27018
  • הסכם סודיות ומניעת זליגה של מידע מהצרכן לגורם פנימי בספק הענן החשוף אליו.

חובת הצרכן בענן

  • שמירה על השרת הוירטואלי שלכם מצריכה קביעת סיסמא חזקה שתוחלף כל שלושה חודשים לכל היותר
  • אבטחת טופסי רישום באמצעות קביעת קוד אישור נוסף למניעת רובוטים והשתלה של וירוסים ורוגלות למינהם.
  • להשתמש בתוכנות הגנה (FIREWALL) עדכניות ומותאמות למערכת ההפעלה שלכם
  • חשיפה מצומצמת של אנשים למידע רגיש

בשורת השירותים בענן יצרה בעסקים רבים תרבות ארגונית חדשה, מקצועית ואיכותית הרבה יותר. עסקים המשתמשים בשירותי ענן גמישים יותר לשינויים ולצמיחה מואצת של לקוחות ומידעהמועבר אל האתר שברשותם.

אם גם אתם משתמשים בשירותי אחסון בענן עליכם לדעת כי למרות המעבר לספק שירות חיצוני בכל הנוגע למידע שברשותכם והאחריות המוטלת עליו מתוקף השירות שהוא מספק, כמו גם הרגולציה המתהווה בתחום, לא מעידים על התנערות שלכם מן המידע. אין זה מספיק לנקוט אמצעי הגנה וזהירות אלא גם לדעת שהרשת היא עולם שלם שלעולם לא יהיה מאובטח במאת האחוזים לכן הפתרון היעיל ביותר לאבטחת המידע בענן נמצא דווקא אצלכם והוא נקרא גיבוי.

שתפו עם החברים שלכםShare on Facebook
Facebook
Share on LinkedIn
Linkedin
Tweet about this on Twitter
Twitter
Email this to someone
email
Print this page
Print

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *