כיצד שכפול מפתח נוסף לרכב של העסק יכול לחסוך הוצאות ואי נעימות לעסק ולעובד

כיצד שכפול מפתח נוסף לרכב של העסק יכול לחסוך הוצאות ואי נעימות לעסק ולעובד

בעל עסק? מחזיק רכבים לשימוש העובדים? קרא כאן כיצד שכפול מפתח נוסף לרכב חברה יכול לחסוך הוצאות ואי נעימות לעסק ולעובד.

כיום מפתח נוסף לרכב זה פתרון אידאלי

תופעה של נעילה ברכבים ללא מפתח היא דבר שכיח בימנו בגלל הטכנולוגיה המתקדמת הנמצאת ברכבים יכולה תוך כמה שניות לנעול את הרכב באופן אוטומטי. היתרון של המערכת שבעל הרכב לא צריך לחשש אם הרכב ננעל, החיסרון של המערכת היא במקרה שבעל הרכב שכח את המפתח באוטו צריך לפתוח קריאה אצל מנעולן מיוחד שיפתח את הרכב דבר שיצריך הוצאה של כמה מאות שקלים. ככל שמנגנון הנעילה והאבטחה של הרכב מורכב ומתקדם יותר, כך המנעולן יצטרך לעבוד קשה יותר בכדי לפרוץ את הרכב. כמובן שאנו מדברים על פריצה ללא גרימת נזק לרכב ולא על פריצה ברוטלית הכוללת למשל שבירת חלון הצד או כיפוף מסגרת החלון.

הדבר עוד יותר מביך שמדובר בבעלי רכבים שעובדים עם רכבים של העסק ושכחו את המפתחות בפנים. להלן כמה סיבות לכך

  1. ברגע שרכב חברה ננעל הדבר מעכב את העובד, מונע ממנו לעמוד בלוחות הזמנים שנקבעו, מפחית את יעילות העבודה שלו ומבזבז הלחה למעשה את כספי המעסיק. אין ספק שזו סיטואציה לא נעימה בין אם זה רכב שמעביר סחורה בין מקום למקום או איש מכירות שנוסע לפגישה עם לקוחות על פי זמנים יודעים מראש.
  2. לפעמיים ברכב יש ציוד או חומרים שדרושים לאותו עובד וכאשר הרכב ננעל אין אפשרות להשתמש בהם
  3. בניגוד לאדם פרטי, הזמנה של מנועלן דרך חברה יכול לקחת זמן, הסיבה לכך היא כמות האנשים שצריך ליידע בין אם זה המנהל, האחראי צי רכב ועד המנעולן עצמו שיפתח את הדלת באמצעים מיוחדים שלו. הדבר לוקח לא מעט זמן דבר שמעקב את קצב העבודה.

אז כפי שניתן לראות, נעילה של מפתחות הרכב בתוך הרכב היא דבר נפוץ ומאוד מביך כאשר המדובר ברכב חברה. לכן שכפול מפתחות ושלטים לכלי הרכב של העסק זה דבר הכרחי לעסק כדי שגם במקרים שהרכב ננעל, הפתרון יהיה מהיר ויעיל. הדרך היא פשוטה בכך שלאותו עובד יהיה מפתח נוסף של הרכב שאותו הוא שם במקום מיוחד בתיק או בכיס. לעובדים שכחניים במיוחד שעלולים לנעול גם את המפתח החלופי ברכב, מומלץ לשכפל מפתח נוסף לרכב ולשים אותו בבית. במקרה בו אין גישה למפתח החלופי עמו מסתובב העובד ונעילת הרכב ארעה אחרי שעות העבודה, אותו עובד יכול להרים טלפון הביתה ולבקש שיביאו לו את המפתח החלופי.

קצת על איך משכפלים מפתחות לרכב

רוב המפתחות לרכב הקיימים היום כוללים צ'יפ. המשמעות היא שלכל מפתח שני מנגנוני הגנה: המפתח עצמו אשר לא יסתובב בסוויץ' אלא אם הוא מתאים בהתאמה מלאה לאותו רכב והמנגנון השני של הצ'יפ. אותו צ'יפ "מדבר" עם אנטנה מיוחדת הנמצאת בתוך הסוויץ' ומעבירה סיגנל למחשב הרכב. רק צ'יפ שמקודד למחשב הרכב הספציפי יעביר את הסיגנל הנכון ויאפשר התנעה של הרכב. במידה שלא קיימת התאמה בין הצ'יפ ומחשב הרכב, הרכב לא יתניע.

אם כן, שכפול של מפתח לרכב כולל הן את השכפול הפיסי של מפתח הברזל והן קידוד של צ'יפ. אם קיים מפתח תקין, ניתן ברוב המקרים להעתיק את הצ'יפ ממנו למפתח החדש. במידה שמדובר בשחזור לאחר אובדן כללי, מבוצע שחזור של כל המפתחות מול מחשב הרכב או פשוט קידוד מחדש של מחשב הרכב.

סוגים של מפתחות:

  • מפתחות משונן- מפתחות בעלי צילינדר מיוחד, המפתח בעל שניים מצד אחד או שניים
  • מפתח חורים- המפתח בעל חורים מיוחדים משני הצדדים
  • מפתח חריטה- חריטה מיוחדת שנועדה לרכב עצמו, הדבר נעשה בהזמנה מיוחדת על ידי מכונה בעלת מגוון רכב של תבניות שמבצעת את פעולת החריטה.

לסיכום: הפתרון של מפתח נוסף יכול למנוע מצב לא נעים מצד העובד במקרה שרכב ננעל, המפתח הנוסף יפתח את הרכב והעובד ימשיך את יום עבודתו כרגיל ללא עיכובים.

 

 

שתפו עם החברים שלכםShare on Facebook
Facebook
Share on LinkedIn
Linkedin
Tweet about this on Twitter
Twitter
Email this to someone
email
Print this page
Print

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *