7 הטעויות הגדולות ביותר שאנשים עושים בראיונות עבודה

טעויות בראיון העבודה

בעשור האחרון חל שינוי באופן בו בוחנים את המועמדים לעבודה. אם בעבר הצורה שבה דיברתם והניסיון שהיה לכם בתחום היה הדבר הרלוונטי ביותר והמושא העיקרי להצלחתם בראיון העבודה, נכון להיום עם התקדמות הטכנולוגיה והתפתחות הרשתות החברתיות – תהליך הקבלה לעבודה מתחיל עוד הרבה לפני הראיון עצמו.

מועמדים רבים נוטים לעשות המון טעויות קריטיות בעת מעמד הראיון, הסיבה העיקרית לכך היא לחץ, שמא לא התקבלו לעבודה. לשם כך רכזנו עבורכם מספר טיפים להתמודדות עם אותם טעויות נפוצות.

  • התלבשו בהתאם – הדרך בה אתם מתלבשים זהו הדרך בה אתם מציגים את האישיות שלכם. פגישתכם הראשונה עם המעסיק הפוטנציאלי היא שקובעת את עתידכם בחברה. לבוש מרושל לא התקבל בברכה, אך גם לא צריך לענוב עניבה. חולצה מכופתרת חלקה ומגוהצת עם מכנסי ג'ינס כהים ללא שפשופים וקרעים יעשו את העבודה.
  • נקו את עמוד הפייסבוק שלכם – כיום חברות רבות בוחנות את עמודי הפרופיל שלכם ברשתות החברתיות טרם הגעתם לראיון העבודה. לכן, חשוב לנקות ו"לשפץ קלות" את הפרופיל הפרטי שלכם, תמונות חושפניות בפרופיל לרוב אינן התקבלו בעין יפה אצל המעסיק (על אף שזה העמוד הפרטי שלכם). ובכל זאת אם ברצונכם להתקבל ולהשאיר רושם רציני – עשו זאת! זה רק יעזור.
  • הראו התלהבות מהתפקיד – גם אם זו לא משרת החלומות שלכם, אתם רוצים את המשרה (אחרת לא הייתם מגישים מועמדות). הראו התלהבות מהתפקיד. דבר שכזה יציג בפני המעסיק את מידת נכונותכם והפוטנציאל שלכם להשתלב בחברה. אל תשכחו לחייך ולהודות למראיין על ההזדמנות שהוא נתן לכם להגיע לראיון העבודה.
  • הסבירו מדוע אתם הכי מתאימים לתפקיד – למדו והכירו מראש את תיאור העבודה אליה אתם מתראיינים, כך תוכלו להציג בפני המראיין את כישוריכם לתפקיד המיוחל ותוכלו להסביר בפניו את יכולתכם להתאמה לתפקיד ולחברה. חשוב שתהיו ממוקדים ושלא תסתבכו עם עצמכם.
  • עשו טנוורקינג – לפני שאתם ניגשים בכלל לראיון עצמו קראו קצת על החברה, על עיסוקה ומוצריה. דבר שכזה עשוי לעזור לכם להוריד את הלחץ מפני הראיון, ותוכלו לשאול את המעסיק שאלות רלוונטיות אודות החברה, המוצרים וכיו"ב.
  • אל תשקרו – אנשים רבים נוטים לפעמים בזמן לחץ לשקר, דעו ששקר סופו להתגלות. אתם יכולים לספר על עצמכם רק דברים טובים ולהחליק דברים שאינם מחמיאים – אך בהחלט אל תשקרו.
  • שאלת הבונוס "ספר/י לי על עצמך" – תמיד בתחילה או בסוף ראיון עבודה, המגייס ישאל אתכם את השאלה הלא נוחה והמסובכת הזו. על אף שזה נשמע הכי פשוט שיש, מרואיינים רבים מוצאים עצמם ללא מילים מלבד שם מגורים וגיל. טרם הראיון, עשו לעצמכם רשימה על עצמכם – יתרונות וחסרונות, עשו זאת בשיטת "ההרצה אחורה". ישראלים רבים נוטים לספר קודם על איפה למדו בתיכון, איפה שירתו בצבא ורק בסוף איכן למדו ואיפה עבדו – דבר שלא באמת מעניין את המגייס. ספרו על עצמכם קודם על הדברים הכי מעודכנים (איפה עבדתם לאחרונה) ומשם ספרו על העבר (לימודים, צבא, תיכון וכו').
שתפו עם החברים שלכםShare on Facebook
Facebook
Share on LinkedIn
Linkedin
Tweet about this on Twitter
Twitter
Email this to someone
email
Print this page
Print

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *