אל תהרגו את השליח, תציעו לו כוס תה חם

הזמנתם שליחות למשרד והשליח איחר? במקום לשלוח לעברו מבטים זועמים אולי כדאי שתציעו לו כוס תה חם, שכן הוא יוצא בגשם, בקור וברוחות העזות בכדי לטפל בשליחות העסקית שהזמנתם ולעשות זאת על הצד הטוב ביותר.

שאלנו את אלירן כהן מחברת "כהן שליחויות" איך מרגיש נותן השירות שהתחייב לספק ללקוח את כל מבוקשו, ונאלץ לדלג מעל שלוליות ענק בדרך למטרה. אתם מוזמנים להציץ אל הצד השני וללמוד מה עובר על ספקים ונותני שירות בדרך למשימה. על האתגרים הניצבים בפני חברות השליחויות בעונה הקרה, בראיון שלפניכם.

מה הדבר הקשה ביותר בביצוע שליחויות במזג האוויר החורפי?

כהן: "הדבר הקשה ביותר לשליח הם הרוחות. מזג האוויר החורפי מזמן רוחות חזקות ולשליחים מאוד קשה לתמרן ברוח החזקה, אפילו יותר מאשר בגשם כבד. בנוסף, בימים כאלה בדרך כלל נוטים לקחת יותר חופשים, וכך חברת השליחויות נתקלת בקשיים לוגיסטיים וזה מה שמקשה בביצוע השליחויות במזג האוויר החורפי".

בכמה זמן מתארך זמן המשלוח עקב מזג האוויר?

כהן: "בדרך כלל אנו דואגים לתגבר את מערך השליחים ומזעיקים שליחים נוספים מהבית מתוך הכרה של המציאות בשטח. אנחנו מוודאים שכמות העובדים תהיה גדולה מהביקוש בפועל כדי להבטיח שזמן השירות לא יתארך".

כיצד ניתן להבטיח שירות מהיר גם בימים הסוערים?

כהן: "אנו נתונים כמובן לחסדי מזג האוויר אבל משתדלים כפי שציינתי להגביר את מערך השליחים, ובנוסף מספקים לשליחים את הציוד והביגוד הנוח ביותר בכדי שיוכלו לעבוד בנוחות ובלי קושי".

אילו אמצעים אתם נוקטים בכדי לשמור על החבילות/מסמכים מלהירטב?

כהן: "אם מדובר במעטפה עסקית אנו שמים אתה בניילונית מיוחדת ומאחסנים בתוך התא הפנימי מתחת לכיסא האופנוע. אם זו חבילה או ארגז גדול אנו מכניסים אותו לארגז החיצוני של האופנוע, העשוי מחומרים דוחי מים השומרים על הארגז / חבילה יבשים".

מה נחשב מבחינתכם איחור לגיטימי עקב הגשם?

כהן: "אנו משתדלים לעשות הכל בכדי להגיע ללקוח בזמן, אך לעיתים נוצרים עיכובים. איחור של עד שעתיים מעבר לשעת האיסוף/הגעה שהתחייבנו לו נחשב סביר בסיטואציה זו".

האם בחורף האחרון היו ימים בהם העבודה הושבתה לחלוטין?

כהן: "עדיין לא ברוך השם!  למרות שאני יודע שיש חברות באזורים כמו ירושלים שהוכו במזג אויר באמת קשה, ונאלצו להשבית פעילות".

כיצד אתם נשמרים בדרכים מפני סכנת ההחלקה?

כהן: "אנו מחליפים צמיגים לפני כל חורף, ודואגים להחלפת הבלמים בכל 3000-4000 ק"מ, זה בצד הטכני, ובצד המעשי אנו נוסעים מאוד לאט במקומות בהם הכבישים רטובים וחלקים".

תוכל לשתף אותנו במקרה משעשע שקרה בעקבות הגשם?

כהן: "כשהנהגים נוהגים אל תוך שלוליות הם מתיזים לכל עבר, בעוד הולכי הרגל שומרים מרחק גדול מהכביש בכדי שלא להירטב, לנהגי חברות השליחויות אין אפשרות כזאת ובאמת, היה מקרה מצחיק כשאחד השליחים שוחח בטלפון עם איש הצוות שבמשרדי חברת השליחויות, ותוך כדי שיחה שהוא מספר שעצר בצד בגלל הגשם החזק ובדיוק באותו הרגע עבר רכב והתיז כמות מים עצומה עליו. זה היה לא נעים אבל הסיטואציה משעשעת."

שתפו עם החברים שלכםShare on Facebook
Facebook
Share on LinkedIn
Linkedin
Tweet about this on Twitter
Twitter
Email this to someone
email
Print this page
Print

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *