מה צריך לדעת לפני שמארגנים יום כיף לעובדים?

עד לפני שנים לא רבות, ההחלטה של חברה או עסק לקיים יום כיף לעובדים נחשבה כצעד של מותרות, הליך בזבזני אשר עלול להכניס את החברה לקשיים כלכליים ולפגום ביחסים התקינים של עובד ומעביד.

בשנים האחרונות, גישה זו התהפכה ב- 180 מעלות: ממחקרים פסיכולוגיים וסוציאליים שנעשו בתחום רווחת העובדים במקום העבודה עולה כי עובדים הנהנים מסביבת עבודה נעימה, תומכת וחיובית, מפתחים מחויבות חזקה יותר למקום העבודה, הבאה לידי ביטוי בעלייה בפרודוקטיביות של העובדים ובחיזוק מידת הנאמנות שלהם למקום עבודתם.

כיום, כל יועץ ארגוני מתחיל יודע כי חברה המעוניינת לקדם ולהטמיע את ערכיה בקרב העובדים, לשפר את התקשורת בין הדרג המנהלי לעובדי החברה וכן להעלות את המוטיבציה והתפוקה של העובדים, מן הראוי שתשקיע במגוון פעילויות מהנות, מאתגרות ומגבשות, במסגרת כזו או אחרת של יום כיף לעובדים.

מה צריך לדעת לפני שמארגנים יום כיף לעובדים? הנה כמה נקודות חשובות.

יום כיף לעובדים – תכנון והכנות

חברה המעוניינת לארגן יום כיף לעובדים תגלה שישנן כיום שפע של פעילויות מרתקות היכולות לשמש את החברה לצורך יצירת אירוע מגבש ומרגש לעובדים, כמו לדוגמה: טיולים, מסיבות, נסיעות, ימי תרבות ואפילו פעילות התנדבותית.

אך עוד לפני שבוחרים את סוג הפעילות, יש לקחת בחשבון מספר מרכיבים חשובים, ביניהם- מיקום האירוע, הזמן בשנה, כמות המשתתפים, גילאי המשתתפים וכדומה, אשר משפיעים באופן ישיר על אופי האירוע. אם רוצים לתכנן יום כיף מוצלח עבור העובדים, חשוב להתכונן לאירוע מראש בצורה יסודית, ולחשוב על כל הפרטים, קטנים כגדולים, כך שההנאה של כולם תהיה מושלמת, והאירוע כולו יעבור ללא תקלות.

השלב הראשון של הפקת יום כיף לעובדים מתחיל בבסיסו באיסוף מידע: כמה עובדים ישתתפו באירוע? מהם גילאי המשתתפים? מין המשתתפים? מהו תפקידם בחברה והאם ישנו ממשק עבודה בין המשתתפים? כמו כן רצוי לקבוע בשלב זה אם לאירוע יורשו להצטרף בני ובנות הזוג של העובדים.

בשלב השני יש לקבוע את תקציב האירוע: כיום ניתן לארגן יום כיף בתקציבים שונים – מאירוע צנוע לחמישה עד עשרה עובדים, ועד לאירוע ענק או יוקרתי לכל עשרות ואף מאות עובדי החברה ובני/בנות זוגם במידת הצורך. תקציב יום הכיף יקבע את סוג הפעילות ואופייה, ועל כל חברה להפעיל את שיקוליה בקביעת גובה התקציב.

בהמשך, יש לקבוע באיזו תקופה בשנה יתקיים יום הכיף, נתון אשר יקבע האם האירוע יתרחש במקום סגור או פתוח. כמו כן יש להחליט האם יום הכיף ייערך במסגרת שעות העבודה, אז יש לתכנן יום כיף שיתאים לאמצע השבוע, בשעות היום, או מחוץ לשעות העבודה, אז ניתן לבצעו גם בערב או בסופי שבוע.

לסיום, חלק חשוב מתכנון יום כיף לעובדים הוא קביעת מטרות היום: האם מטרת האירוע היא גיבוש העובדים? האם זהו יום העוסק במנוחה והפגת מתחים? או אולי זהו יום שמטרתו היא הטמעת ערכי החברה או העברה מסודרת של נהלים או מידע מקצועי? חשוב לקבוע ליום זה אג'נדה מסודרת או מטרה ובהתאם לבסס כלים להשגתה, כדי לתת ליום הכיף ערך מוסף.

רעיונות ליום כיף לעובדים

לאחר איסוף המידע וקבלת ההחלטות, ניתן לקבוע את סוג הפעילות שתתקיים במסגרת יום הכיף. כאמור, יש כיום מגוון רחב של פעילויות המתאימות לארגונים בגדלים שונים ולמטרות שונות.

מי שרוצה לארגן יום כיף לעובדים בכוחות עצמו יכול פשוט להיכנס למנוע חיפוש ולהקליד בו את המילים "יום כיף לעובדים" ולהיחשף לשלל הרעיונות. עם זאת, כיום פועלות חברות מקצועיות המספקות שרותי ארגון והפקה של ימי כיף לעובדים עבור חברות ועסקים, ויכולות להוות פתרון מצוין עבור מי שפחות מנוסה או שאין לו מספיק זמן כדי לארגן זאת בכוחות עצמו.

בין הפעילויות הפופולריות של יום כיף לעובדים ניתן למנות: מסיבות ומסיבות נושא, הופעות חיות ומופעי סטנד אפ, טיולים וסיורים בארץ, יום כיף ספורטיבי או אתגרי (סנפלינג, טיולי ג'יפים), יום גיבוש המבוסס על תחרויות ספורטיביות, סדנאות תוכן שונות (סדנאות בישול, יין, סדנאות הישרדות), יום כיף והתפנקות בספא ועוד.

שתפו עם החברים שלכםShare on Facebook
Facebook
Share on LinkedIn
Linkedin
Tweet about this on Twitter
Twitter
Email this to someone
email
Print this page
Print

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *