חולמים להקים מסעדה משלכם? כך תעשו זאת בהצלחה

אתר mako חשף השבוע את רשימת המסעדות הכי טרנדיות שמהוות אטרקציה לתיירים, כשהמאפיינים העיקריים שלהן הם: היכולת לספק מזון משובח ויצירת אווירה ייחודית שמותירה רושם רב על הסועדים. רוצים שהמסעדה שלכם יופיע ברשימה הנחשקת בקיץ הבאה? המשיכו בקריאה.

חשבו על קונספט ייחודי למסעדה

השף המפורסם גורדון רמזי אמר פעם בראיון שמה שהופך את המסעדות שלו למיוחדות הוא לאוו דווקא התפריט, אלא העובדה שלקוחותיו מרגישים שזכו לבילוי יוקרתי ובלתי נשכח בנקודה החמה ביותר בלונדון. מסיבה זו הוא משקיע רבות בעיצוב המסעדות, בתאורה, במוסיקה וביצירת אווירה יוקרתית.

מכך ניתן ללמוד שיצירת אפקט ה"וואו" בקרב הלקוחות הנכנסים למסעדה חשובה לא פחות מהגשת תפריט איכותי. מטרתכם היא להמם את הלקוחות ולגרום להם לשלוף מצלמות ולתעד את המסעדה עוד לפני שהגיעו לשולחן שלהם.

לכן, חשבו מהי החוויה שתרצו לספק לסועדים ועצבו את המסעדה בהתאם. האם אתם מעוניינים באווירה יוקרתית ומעונבת כמסעדה של רמזי, או לחילופין, לבחור בשיטת מסעדת ההמבורגרים "יומנגס" בשרון שממותגת כטרנדית, צעירה ותוססת ומעוצבת כמועדון לילה, עם תאורה חלשה במיוחד ומוסיקה בדציבלים שאוזן בת 40 תתקשה לעכל.

השקיעו בבניית תפריט איכותי ולא מתפשר

הקמת מסעדה אינה מסתיימת בבחירת עיצוב סקסי, שכן אם האוכל לא יערב לחיכם של הסועדים הם יינטשו ולא ישובו עוד. לכן בבחירת התפריט עליכם להקפיד על שני חוקים עיקריים: הראשון הוא להשתמש תמיד במרכיבים האיכותיים ביותר, גם אם עלותם יקרה, והשני הוא לחשוב על טוויסט ייחודי בכל מנה כך שתהפוך לבלתי נשכחת.

אם לדוגמה תבחרו להקים מסעדה ישראלית המגישה תפריט מקומי כגון פלאפל וצ'יפס, נסו לחפש את מה שיבדיל את הפלאפל שלכם מיתר המסעדות האחרות בישראל.

למדו מהמסעדה התל אביבית שבחרה בטיגון הפלאפל בשמן אורז שנחשב לבריא יותר, ומסעדה אחרת שמציעה ללקוחותיה פלאפל בחמישה טעמים שונים. שתיהן לקחו מרכיב נפוץ ומוכר ומכרו אותו מחדש כאטרקטיבי ומפתיע.

התאימו את התפריט לתקציב קהל הלקוחות

מעט מאוד מסעדות בישראל מציעות תפריט יוקרתי (400 ₪ ומעלה לסועד), כשהן מעדיפות למקם עצמן כיוקרתיות ולהסתכן בתנועה דלה של מבקרים. אחרות מציעות תפריט המתאים לכיסן של משפחות ישראליות (100 ₪ לסועד) כשהן מרוויחות מספר לקוחות רב אך מוותרות על האפשרות להופיע במגזין אוכל נחשב.

חשבו מהו קהל היעד שלכם והתאימו את מחירי המנות לתקציב הממוצע. דרך ליהנות משתי העולמות (תפריט יקר ולקוחות רבים) היא להציע תפריט במחיר מעל גבוה מהממוצע עם מגוון אפשרויות להזמין את המנות במחיר מוזל.

לדוגמה: מבצעים קבועים בסופ"ש, מבצעים לרגל החגים, מבצע המשתנה בהתאם לאירועים חשובים בישראל ובעולם כגון: שידור האירוויזיון, בחירות, יום המשפחה, תחילת עונת הקיץ ועוד ועוד. בהצלחה!

 

שתפו עם החברים שלכםShare on Facebook
Facebook
Share on LinkedIn
Linkedin
Tweet about this on Twitter
Twitter
Email this to someone
email
Print this page
Print

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *