מתחילים למחזר: 3 צעדים קטנים שיצרו שינוי גדול

מדענים חוזים כי בשנת 2100 אנו צפויים להרגיש התחממות משמעותית ולסבול מעומסי חום כבדים לאורך השנה, ובקיץ בפרט. לאור הממצאים החמורים עלינו להתגייס ולבדוק כל אחד מאתנו יכול לפעול לשמירה על הסביבה ולצמצום הנזקים. לפניכם 3 פעולות פשוטות שיצרו שינוי קטן אך משמעותי.

הצעד הראשון: מניעת החמרה

נוהגים לחלק את הפגיעה באוזון לנזק חד פעמי ולנזק מצטבר כאשר האחריות לחלק השני מוטלת על האדם, בין אם נהג בחוסר ידיעה ובין אם בזדון. כך לדוגמה, נהיגה ברכבים גורמת לשריפת דלק ולפיזור גזים רעילים הפוגעים באוזון, אך נחשבת לנזק שנעשה בשוגג.

לעומת זאת, השלכת פסולת מפעלים אל הים וזיהומו היא נזק הנגרם בזדון. בין כך ובין כך יש לשנות את ההתנהלות בכדי לאפשר גם לדורות הבאים אחרינו ליהנות מסביבה נעימה ומאוויר צח לנשימה. אם האמרה הזאת נתפסת בעינכם כיומרנית, נציין כי המדענים (כן, אלה מתחילת הכתבה) צופים שילדינו יתמודדו עם 45 מעלות חום בכל יום כעניין שבשגרה.

לכן, הצעד הראשון הוא לגלות מודעות, להבין עד כמה השגרה שלנו פוגעת בסביבה ומה ניתן לשנות בכדי לצמצם את הפגיעה, וטוב מכך –למנוע אותה. אם נחזור לדוגמה הקודמת, נהיגה ברכב, הרי שהעדפת שימוש ברכבים ידידותיים לסביבה (מסומנים בתגית ירוקה) על פני רכבים מזהמים (מסומנים בתגית אדומה), תביא להפחתת הפגיעה בסובב אותנו, אדם וטבע.

במידה ואתם מעניקים לעובדיכם הטבת רכב העדיפו לשכור רכבים שיוצרו אחרי שנת 1976, בעלי תגית ירוקה, הצורכים דלק ולא דיזל. בנוסף, העדיפו שימוש ברכבים פרטיים על פני מסחריים הפולטים יותר גזים, וכן על פני קטנועים שנחשבים למזהמים במיוחד.

הצעד השני: נקיטת פעולה

הכניסו שינויים קטנים למשרד ושפרו את ההתנהלות היומית של העובדים באמצעים הבאים:

רכשו מגרסת נייר בעלות של 300 ₪ שתוצב בלובי, במשרדים פנימיים או בחדר הישיבות. הקפידו לגרוס מסמכים לאחר גמר השימוש בהם (טוב גם לאבטחת המידע), אספו את הנייר בשקיות והעבירו אותם למרכזי האיסוף המתאימים.

לידיעתכם, ישנן חברות רבות המציעות שירותי איסוף ממשרדים במטרה להקל ולעודד את ההמשכיות של עשייה מבורכת זו.

הצטיידו גם בפחים כחולים שמטרתם להקל על פעולת מיחזור פלסטיק. השליכו לתוכם בקבוקי שתייה מפלסטיק, מכלים ריקים של חומרי ניקוי, ציוד אכילה ושתייה חד פעמי ועוד.

באופן כללי מוטב השימוש בציוד אכילה המיוצר מחומרים ממוחזרים וכן בציוד מתכלה. בדרך זו תסייעו להגנת הסביבה פעמיים! עלותו של ציוד אכילה מתכלה זהה לתחליף שפוגע בסביבה ולאחרונה יצאו לשוק מבחר כלים אסתטיים ונעימים לעין, כך שלא תאלצו להתפשר גם על עיצוב.

הצעד השלישי: הסברה

חלק חשוב בשמירה על הסביבה הוא ביצירת מודעות וגיוס של עוד ועוד "נאמני סביבה". אתם המנהלים משרד מחזיקים בכוח והשפעה רבים וביכולתכם ליצור שינוי משמעותי.

  • הפיצו מייל מפורט לעובדים ובו פירוט של חומרים מזהמים האסורים לשימוש במשרד,
  • שתפו אותם בטיפים להתנהלות ירוקה.
  • ארגנו יום גיבוש לעובדים במתחם חירייה בו ילמדו על פעולות המיחזור בישראל.
  • הזמינו יועץ מיחזור למשרד שיציע דרכים נוספות לחסוך לא רק בפליטת פלסטיק וגזים, אלא גם בחיסכון בחשמל ובמים על ידי שימוש במים אפורים, מעבר לתאורה ידידותית ועוד.
  • הציעו צ'ופר לעובד שיוכיח התמדה בתכנית הירוקה שלכם ופרסמו את שמו במייל שיופץ בין כל העובדים. הפעולה תעורר את גאוותו ותרתום עוד עובדים למשימה. בהצלחה!

 

 

שתפו עם החברים שלכםShare on Facebook
Facebook
Share on LinkedIn
Linkedin
Tweet about this on Twitter
Twitter
Email this to someone
email
Print this page
Print

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *