הציוד הרפואי שכדאי להחזיק במשרד

משרד הכלכלה חשף כי בשנת 2014 התרחשו 61 תאונות עבודה קטלניות ועוד עשרות תאונות שהסתיימו בפציעה קשה. בכדי להקדים תרופה למכה, תרתי משמע, יש לרכוש ציוד עזרה ראשונה בסיסי למשרד. אספנו את הדגשים החשובים בנושא וטיפים להצטיידות חכמה.

הרכישה הכי חכמה שתבצעו עבור העובדים שלכם

לא צריך להמתין לאסון בכדי להצטייד בערכת עזרה ראשונה תקנית במשרד. למעשה, אין זו פריבילגיה אלא תקנה ברורה של משרד העבודה, שקבע כי בכל משרד המעסיק 15 עובדים ומעלה יוצב תיק ע"ר (עזרה ראשונה) בסיסי שיספק מענה רפואי בעת הצורך.

בנוסף נקבע המפרט הטכני כדי שמטפל במרבית הפציעות האופייניות לשגרת משרד. המפרט כולל: 40 פד גזה 7.5*7.5 ס"מ סטרילי, 3 רצועות דבק (אספלניות) 1.5 ס"מ * 5 מטר, 20 יחידות פלסטר, 15 אגדי חבישה 5+7 ס"מ, 4 תחבושות אישיות תקניות, 10 משולשי בד לחבישה+ סיכות ביטחון, טבליות אקמול 20, נוזל חיטוי מסוג סביעור 100 מ"ל, חוסם עורקים מסיליקון 2 מטר, מספריים לחבישה, תיק עם 3 תאים ריק.

יש לוודא כי הציוד הרפואי בתוקף, סטרילי וראוי לשימוש. את הציוד יש לשמור בתיק סגור שיוצב במקום בולט ונגיש במשרד, בכדי שיהיה ניתן להשתמש בו בעת הצורך. עלותו הממוצעת של תיק ע"ר תקני הינו בין 200-300 ₪.

רכשו ציוד משלים לתיק העזרה הראשונה

ישנם מספר אביזרים שכדאי להוסיף לתיק בכדי לספק מענה טוב יותר, לא רק במקרה של פציעה אלא גם במקרה של מחלה. לדוגמה:

  • משככי כאבים מתקדמים מסוג נורופן/אדוויל ולמהדרין גם אקמול צינון
  • ספריי חיטוי לטיפול מיידי בפציעות
  • תכשיר לטיפול בעקיצות חרקים ומעופפים
  • מספריים לחיתוך בגדים (מלע"כ)
  • כפפות סטריליות
  • פינצטה
  • צמר גפן סטרילי
  • שקיות הקאה
  • מד לחץ דם דיגיטלי או ידני
  • מגבונים לחים
  • יש שמוסיפים גם כרית חימום לגב או הברכיים

מה עושים במקרה של פציעה?

במקרה של פציעה יש להשתמש בציוד הרפואי למטרה הספציפית לשמה נועד. אם בשטח מעודדים את היצירתיות של החובש, במשרד מוטב להישאר נאמנים לחוקים היבשים בכדי שלא להחמיר את מצב הפצוע או לסכנו.

כפי שציינו מטרת הציוד בתיק היא לספק מענה לפציעות הנפוצות במשרד: חתכים, חבלות, שריטות, נפיחות קלה, גירוד, שפשוף וקרע בעור. חשוב לציין כי הציוד אינו מספק לטיפול ממושך בפציעה חמורה, ובכל מקרה של פציעה יש להזעיק את מד"א במקביל לביצוע פעולות הצלה.

למי מותר לטפל בפצועים?

משרד העבודה קבע כי רק עובדים שהוסמכו ע"י מד"א, צה"ל או מוסד רפואי מקובל (נטלי או שח"ל לדוגמה) מורשים להגיש עזרה רפואית בעת הצורך לעובדים, למבקרים או לעוברי אורח שנקלעו למשרד.

משרד העבודה קבע גם כי במשרדים שבהם מועסקים בין 15-100 עובדים יש להכשיר עובד למתן עזרה ראשונה בשעת חירום, שיטפל בפצועים בעת הצורך ויסייע לצוותי מד"א באירוע רב נפגעים.

תוכלו לשלוח את העובד המעוניין למלא את התפקיד לקורס באופן פרטי או להזמין קורס בסיסי לכלל העובדים. בקורס ילמדו פעולות הצלה בסיסיות ובסופו יקבלו תעודת מגישי עזרה ראשונה. כך תגדילו את מספר המטפלים במשרד ותיהנו ממענה טוב יותר בעת צרה.

היו חכמים והתקינו לחצן מצוקה

מרבית חברות הרפואה הפרטיות וגם מספר ספקי מערכות מיגון לעסק מציעים שירות רפואי חכם, לחצן מצוקה המותקן במשרד ובאמצעותו ניתן ליצור קשר עם מוקד רפואי מאויש 24/7. השירות אומנם כרוך בתשלום אך בתמורה מעניק שקט נפשי והבטחה כי בעת צרה – יש למי לפנות.

מומלץ להתקין לחצן מצוקה בכלל המשרדים ובעיקר באלה המעסיקים עובדים מבוגרים, עובדים המתמודדים עם בעיה רפואית כרונית (סוכרת, אסטמה, לחץ דם גבוה) ובפרט במשרדים בהם נעשה שימוש בציוד מסוכן: מכונות כבדות, מכשירים חדים/חמים, גז ואש גלויה.

 

שתפו עם החברים שלכםShare on Facebook
Facebook
Share on LinkedIn
Linkedin
Tweet about this on Twitter
Twitter
Email this to someone
email
Print this page
Print

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *