הטרנד החדש: השכרת משרד עם שותפים

השכרת דירה עם שותפים הוכחה כשיטה היעילה להשגת תנאי מגורים טובים במחיר מצוין. עכשיו הטרנד החם מגיע לעולם העסקים וכובש אותו בסערה. אז למי מומלץ להשכיר משרד עם שותפים ומה חשוב לדעת בטרם חותמים חוזה?

כל מי שמנהל עסק יודע שחלקו הגדול של התקציב השנתי מוקדש לתשלום דמי שכירות. לעיתים הוצאה זו מכבידה ואף מהווה גורם עיקרי בהחלטה לוותר על עבודה במשרד מסודר, ולחפש אלטרנטיבות מוצלחות יותר ופחות.

ברי המזל מצליחים לשכור משרד קטן ובמחיר סביר. אחרים, ברי מזל מעט פחות נאלצים להכניס את העסק הביתה ולהפעיל אותו ממשרד מאולתר בין הסלון לחדר הילדים, כשאת פגישות העבודה מלווה המולת הבית המאתגרת את יכולת הריכוז.

יש כאלה שמקיימים פגישות בבתי קפה ונודדים ביניהם בהתאם למיקום הפגישה ואם עברתם לאחרונה בפארק הירקון, בוודאי פגשתם בקואוצ'רים שמנהלים סאשן פסיכולוגי על ספסל מול הנחל.

פתרונות אלה אומנם זולים בהרבה ביחס לתעריף שכירת משרד, עם זאת, הם מסורבלים, נטולי פרטיות, אינם כוללים שירותים בסיסיים כמו חדר נוחיות, חיבור למחשב ומדפסת ומטבח בו ניתן לעצור לקפה בין הפגישות.

אי הנוחות הגדולה מחד ומחירם הגבוה של משרדים סטנדרטים מאידך יצרו בעיה גדולה עבור עסקים בכל הגדלים והסוגים. אך לא עבר זמן והישראלים מצאו פתרון יצירתי, חברתי ובעיקר משתלם כלכלית והוא – השכרת משרד עם שותפים.

חולקים בנטל, בהוצאות ובמתחם העבודה

בשיטה זו מספר שותפים שוכרים יחד משרד סטנדרטי כשלכל אחד מוקצה חדר אחר, וגישה לחדרים המשותפים הכוללים לובי, נוחיות, מטבח וחדר ישיבות.

לשיטה יתרונות רבים כשחלוקת הנטל הכספי בין השותפים היא היתרון הראשון והעיקרי. שנית וחשוב לא פחות הוא ששיטה זו מאפשרת לכם לבחור את השותפים בקפידה, ולעבוד בסביבת עבודה נעימה המורכבת ממכרים ועמיתים.

כמו כן, תוכלו להיות בטוחים ששכרתם את המשרד המתאים לצרכים שלכם בדיוק, ללא צורך בתשלומים עבור שטח "מת" שיוסב בהמשך לאחסון הרי מסמכים, או למחסן.

יאנה –  צלמת מקצועית, והילה –  גרפיקאית, שכרו יחד משרד במרכז תל אביב בעלות של 1000 ₪ לכל אחת. כעת הן חולקות את הנסיעה לעבודה וחוסכות גם בהוצאות נסיעה, דלק וטרטור בדרכים.

יאנה והילה חולקות את המשרד עם שותפים נוספים מתחום העיצוב והצילום, ומספרות שבדרך זו פגשו עמיתים חדשים, התוודעו לפרויקטים מיוחדים ופתחו קשרים עסקיים שהביאו לעלייה בהזמנות לעבודה.

למי עוד שיטה זו מתאימה?

  • עסקים קטנים ובינוניים המעסיקים צוות של עד 50 עובדים.
  • עצמאים שאינם זקוקים ליותר מחדר – שניים עבור תפעול העסק.
  • פרילנסרים שזקוקים לשירותי משרד למספר שעות או מספר ימים בכל חודש.
  • עסקים עונתיים הזקוקים לשירותי משרד לתקופה קצרה.
  • חברות סטארט אפים שחוששות להתחייב להשכרה ארוכת טווח ומעדיפות לבדוק לאן נושבת הרוח לפני ההחלטה לעבור למשרד קבוע.
  • עסקים שמשרדים נמצא בתהליכי שיפוץ והם זקוקים למשרד זמני.

רגע, יש גם חסרונות

מי ששוכר משרד עם שותפים שהם גם חבריו יתקשה למנות חסרונות לשיטה. עם זאת, דעו כי למרות החסכנות תאלצו להפריש סכומים עבור מיסים עבור הנכס, מים וחשמל, תשלום וועד אם מדובר במשרד בבניין מגורים או תשלום לאחזקה אם המשרד במגדלים. בנוסף, תחלקו בהוצאות הדברה, תחזוקת מעלית והוצאות מזדמנות נוספות.

כמו כן, יש לזכור את הגורם האנושי שכן לעיתים חברים קרובים יכולים להתגלות כשותפים לא קלים בכלל, רעשניים, מפוזרים או כאלה שפשוט לא נעים לעבוד אתם. מסיבה זו חשוב לבדוק היטב עם מי נכנסים לשותפות במשרד, ולוודא שהחברות והכבוד ההדדי יישמרו גם כשהזמן יחלוף והשגרה תשפיע.

היכן תמצאו משרדים להשכרה?

במרבית הלוחות להשכרה ומכירת דירות תמצאו אגף המיועד להשכרת משרדים, עם זאת מומלץ לחפש בלוח להשכרת משרדים המיועד למטרה זו בלבד, ומסוגל להציג בפניכם הצעות רלוונטיות בקלות, וללא צורך בחיפוש נרחב ומייגע.

הלוח להשכרת משרדים של אתר הספקים (התחדשנו! יש!) מספק מלבד הצעות למשרדים בכל הארץ, גם מדריכים לבחירת משרד, טיפים להובלה ומעבר ללוקיישן החדש, דגשים בעת שיפוץ ועיצוב המשרד ועוד. בקרו אותנו והתחילו את הדרך שלכם לעצמאות עסקית מנצחת. בהצלחה.

שתפו עם החברים שלכםShare on Facebook
Facebook
Share on LinkedIn
Linkedin
Tweet about this on Twitter
Twitter
Email this to someone
email
Print this page
Print

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *