איך בוחרים שלט לעסק?

בעלי עסקים רבים נוהגים להשקיע בעיצוב חלל העבודה, להכשיר את העובדים היטב, לפרסם מודעה במקומון או באינטרנט ולהתכונן לקבל את פני הלקוחות – אולם אלה האחרונים פשוט לא מגיעים. מדוע?

יתכן שהסיבה נעוצה בפרסום שגוי, יתכן שהמיקום שנבחר לפתוח בו את המקום הוא לא המוצלח ביותר – אבל בין היתר יכול להיות שהלקוחות פשוט לא רואים את העסק, משום שהשלט המוצב בחוץ אינו מתאים: קטן מדי, מוסתר, או פשוט… משעמם.

כן, נראה שיותר מדי בעלי עסקים נוהגים לחשוב כמעט על כל פרט קטן שקשור לעסק חוץ מהשלט שניצב בחוץ ומכריז על קיומו של המקום. היזכרו רגע במכולת השכונתית של פעם, עליה נכתב שם בעליה ולצידו לוגו של חברת משקאות או גלידות.

כמה שלטים דומים כאלה קיימים זה לצד זה ואיך יתבלט דווקא בעל מכולת אחד על פני חבריו? ולחלופין אם כל עורכי הדין בבניין המשרדים המפואר משתמשים בסוג דומה של שלטי מתכת שעליהם מודפס שמם בשחור, איך הלקוחות יגיעו דווקא לעו"ד הזה ולא לאחר?

הפתרון הוא לא רק להשקיע מחשבה גם בעיצוב השלט, אלא להיות יצירתיים ככל האפשר עד כדי יציאה ממשית מן הקופסה. יש הרבה דרכים בהם ניתן לעצב שלטים לעסקים באופן מקורי ובולט. הנה מספר דוגמאות:

שימוש בתאורה
פתוחים כל הלילה? אל תסתפקו בשורת פנסים המאירה את השלט הרגיל שניצב שם גם בשעות האור, אלא שלבו בתוך השלט אורות שיידלקו עם רדת החשיכה ויהפכו את השלט למעין גרסת תשליל של עצמו ויגרמו לו לבלוט למרחקים.

תלת מימד
למה להדפיס אותיות על שלט מפלסטיק או פח, כאשר אפשר להעצים את אפקט ה"וואו!" וליצור שלט ובו כיתוב בתלת מימד? בצורה כזו, שלטים סטנדרטיים יכולים להפוך להרבה יותר מרשימים ובעלי נוכחות, גם אם בעצם לא הושקע בהם שום דבר נוסף בטקסט או בעיצוב.

שילוב הלוגו בשלט
אומרים שתמונה שווה אלף מילים, וזאת משום שלמוח האנושי קל יותר לעבד סמלים ויזואליים מאשר טקסט. זו הסיבה שכדאי להוסיף אלמנט ויזואלי לשלט שלכם, ואין פשוט יותר מלשלב את הלוגו. כך הלקוחות יוכלו לזהות את השלט ביתר קלות.

שלטים מיוחדים
אם כבר לצאת מהקופסא, עשו זאת בגדול. יש לכם בית קפה? צרו שלט בצורת ספל קפה. יש לכם מאפייה קטנה? שלט בצורת בייגל'ה. כל מה שצריך לעשות הוא לחשוב על אלמנט אחד מן העסק ולהפוך אותו לשלט – וכך כבר באמת אין שום סיכוי שיפספסו אתכם.

כתב: טל אייזנמן, אתר הספקים

שתפו עם החברים שלכםShare on Facebook
Facebook
Share on LinkedIn
Linkedin
Tweet about this on Twitter
Twitter
Email this to someone
email
Print this page
Print

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *