הוט ווטר, סמול גלאס

שתיית קפה מסייעת לשיפור מצב הרוח, לעלייה בביטחון העצמי ולתחושת רוגע בקרב העובדים. אך האם ידעתם שגם ניתן ללמוד על אופי העובדים לפי סוג הקפה שהם שותים? עוד על תרומות הקפאין למורל ותפקוד המשרד, בכתבה.

חושבים לרכוש מכונת קפה למשרד?

צריכת קפה היא פעולה הכרחית כמו אכילה ונשימה. למעשה, פעמים רבות במהלך יום העבודה אנו מוותרים על ההזדמנות לאכול (או לנשום) וצולחים את היום רק בעזרת צריכת הקפאין.

מרכיב זה הפך כה דומיננטי בחיינו, שמקומות עבודה המספקים לעובדים קפה ממכונה משודרגת מקבלים נקודות זכות, זאת לעומת עסקים המסתפקים בפינת קפה מאולתרת ובה קומקום ישן וקפה במיכל פלסטיק.

צריכת הקפה המשותפת מסייעת לגבש את העובדים, להתגבר על אי נעימות, נותנת את האומץ לפתוח בשיחה ולהכיר עמיתים חדשים ואף מסייעת לגישור על פערים ומחלוקות. פעמים רבות שתיית קפה משותפת היא ההזדמנות להניח בצד את הקרבות ולהירגע ולכן מקומות עבודה רבים הפכו את פינת הקפה למקום בו סוגרים עסקאות, מעבירים מהלכים חדשים ויוזמים שינויים בחברה.

ויש עוד ה-מ-ו-ן יתרונות נוספים!

חושבים שצריכת קפה טובה לעסקים? חכו שתקראו כמה היא טובה לבריאותכם: צריכת עד 4 כוסות קפה ביום נחשבת לצריכה מבוקרת ותורמת לבריאות. על פי המחקרים צריכת קפה בכמות זו תסייע לשיפור קצב חילוף החומרים בגוף, לאיזון רמות הכולסטרול, לטיפול מהיר בדלקות, תפחית את הסיכון לחלות בפרקינסון, אלצהיימר ודמנציה וזה עוד לא הכל!

צריכת קפה מאזנת את רמות הסוכר בדם ותורמת להפחתת הסיכון לחלות בסוכרת טייפ 2 ובסרטן הכבד. הקפאין גם משפר את פעילות הכליות ומונע היווצרות אבנים וחסימות.

בעבר דובר רבות על הקשר בין קפאין לעלייה בלחץ הדם, אך המחקרים האחרונים מוכיחים כי למרות שנמדדה עלייה בלחץ הדם מיד לאחר צריכת הקפה, דווקא צריכתו לאורך זמן מסייעת להפחית לחץ דם ולשמירה על ערכים תקינים.

זאת ועוד, ישנן הוכחות לתרומת הקפאין בהפחתת הסיכון לחלות בסרטן השד. בשורה משמחת לנשים, והנתון שמשך את תשומת לבנו (וסלחו לנו על השטחיות) הוא שצריכת קפה מסייעת להפחית במשקל! נפלא. עכשיו ניתן להתמודד עם כל עוגות יום ההולדת במשרד ללא חשש.

קפה מפחית את הסיכוי להתאבדות ומשפר את מצב הרוח

לא באמת היינו צריכים מחקר שיוכיח ששתיית קפה משפרת את מצב הרוח, אבל תמיד נחמד לקבל סימוכין מהאקדמיה: מחקר שבוצע בארה"ב (כן, הם ממש נהנים לחקור את הנושא שם) מצא כי צריכת קפה משפרת את התפקוד הפסיכו – מוטורו ומסייע לשיפור מצב הרוח.

צריכת קפה תורמת להרגשה הטובה ועלייה בביטחון העצמי, מה שגורם באופן ישיר להפחתת תחושת הדיכאון, כך שאם זיהיתם במשרד עובדים עם מורל נמוך, זה הזמן להשקות אותם בקפה.

העובד שלך מעדיף קפה נמס? יכול להיות שהוא עצלן!

המחקרים סביב נושא צריכת הקפאין כה רבים, שלאחר שהתקבלה החלטה בשאלה "קפה – טוב או רע לנו?" עברו החוקרים לתחקור הנושא מזווית אחרת, ובדקו כיצד ניתן לאפיין בני אדם על פי סוג הקפה המועדף עליהם. במילים אחרות – מה כוס הקפה שלך אומרת עליך?

הנתונים התפרסמו בשנת 2013 בספרה של החוקרת האמריקאית ד”ר רמאני דורבסולה, והם יעניינו אתכם מאוד, בעיקר אם אתם מנהלים משרד ומעוניינים לגלות עוד קצת על העמיתים שלכם.

להלן תמצית הממצאים

צרכני קפה שחור פשוט הם אנשים מעשיים, ישירים וסבלניים ועם זאת חוששים משינויים ונוטים למצבי רוח. צרכני קפה "מסובך" הדורש הכנה מיוחדת (בלי קצף, עם סויה, בלי סוכר, עם שמנת וכו') לרוב שתלטניים, פרפקציוניסטים ומעט מרוכזים בעצמם.

צרכני הקפה ההפוך ישמחו לסייע לאחרים גם אם לעיתים הדבר בה על חשבון טובתם האישית. צרכני הקפה הנמס הם בדרך כלל נינוחים אך לעיתים הנטייה ל"צ'ייל אאוט" עלולה לסמן אותם כדחיינים והססנים.

צרכני האייס קפה הם סוג העובדים שתרצו לראות במשרד. מדובר בחבר'ה צעירים, קלים ובעלי ביטחון עצמי גבוה, דמיון מפותח ויצר הרפתקנות.

אפשר הפוך, לקחת?

עכשיו כשלמדתם על היתרונות הרבים של הקפה לבריאותכם ולעסקים, אל תסתפקו ברכישת מכונת קפה למשרד ושלבו את הקפאין בפעילויות שונות לאורך השנה. כך לדוגמא: תוכלו להקדיש את יום הגיבוש הבא בחברה לביקור במפעל קפה, יום טעימות או סדנא להכנת קינוחים המבוססים על קפאין.

בנוסף, תוכלו להעניק לעובדים בחברה תווי שי ושוברים לבית קפה (מתנה על עבודה קשה ואסקטרה מאמץ או כמתנה לחגים), או לחילופין לערוך את ישיבת הסטטוס החודשית הבאה סביב שולחן קפה ריחני ומעורר. לא משנה באיזו פעילות תבחרו, כל עוד היא מלווה בקפה חם (או קר, להרפתקנים) מובטחת לכם הצלחה. לרוויה!

coffee-907-2מאת: ענבל ראוכורגר, אתר הספקים

 

שתפו עם החברים שלכםShare on Facebook
Facebook
Share on LinkedIn
Linkedin
Tweet about this on Twitter
Twitter
Email this to someone
email
Print this page
Print

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *