שקט, עובדים

המשרד רוחש כמו כוורת דבורים, מצד אחד נציגי שירות הלקוחות צווחים, מצד שני הטלפונים מצלצלים, מכונת הצילום מפיקה רעשים וקולות הצופרים מהכביש הסמוך ממלאים את החדר. לא מסוגלים להתרכז בעבודה? קראו, בלחש, את הכתבה הבאה. >>

אפילו המשרד השקט ביותר, רועש כל היום!

משרדים מטבעם מלאים בתנועה, רעשים ושיחות. לקולות העובדים, הלקוחות, המבקרים ונותני השירות במשרד מצטרפים הקולות שמפיקים מכשירי החשמל השונים (שמתם לב כמה מרעישה מכונת הקפה?), הטלפונים וציוד המחשב (לא, זו לא משאית, זה המודם שיושב על השולחן לצדכם). למעשה, מרבית הרעש אינו מגיע כלל מהאנשים, אלא מההתנהלות סביב.

גם אם אינכם מוטרדים בקלות מהרעש ומסוגלים לעבוד בסביבה פעלתנית, דעו כי לרעש השפעה ניכרת ומצטברת עליכם, שכן עבודה בסביבה רועשת למשך תקופה ארוכה עלולה לפגוע ביעילות שלכם וחמור מכך, לגרום לתופעות פיזיות כגון בהילות וסטרס.

כך לדוגמא, מחקר אמריקאי שבדק את השפעת הרעש על העובדים במשרד מצא כי עובדים בסביבה רועשת החלו להתלונן על כאבי ראש תכופים, בחילות, קוצר נשימה והרגשת אי נוחות.

אז מה עושים?!

ישנן מספר דרכים לצמצם את הרעש במשרד והן פשוטות ומרביתן אינן כרוכות בתשלום. לדוגמא:

השתיקו מכשירי טלפון ומחשוב – מכירים את הכפתור הנחמד הזה המכונה "השתק"? השתמשו בו! הנמיכו או בטלו לחלוטין קולותיהם של מכשירי הטלפון שבקרבתכם, ובקשו גם מהעובדים האחרים לעשות כך. הנמיכו גם את קולות ההודעות הנכנסות במחשב וקול הודעת הצ'אט.

בדקו תקינותם של המכשירים החשמליים– מזגן "חנוק", מקרר שצינור המים בו נסתם ומדפסת תקולה מפיקים רעשים לרוב. אם זיהיתם כי מכשיר חשמל פולט רעש בדציבל גבוה מהמקובל (אינכם מוכרחים להיות מהנדסים בכדי להבחין שהמכשיר מרעיש בעוצמה) – הזמינו טכנאי שירות בהקדם.

התקינו וילון במשרד – אספקת חמצן תקינה חיונית לפעילותנו ובריאותנו, עם זאת, רבים מוותרים על תחלופת חמצן רק בשל החשש לפתוח את החלון שפונה אל הכביש הסואן. אם בעיה זו מוכרת לכם התקינו וילון במשרד. בעזרתו תתאפשר כניסת אוויר לחדר תוך הדיפת קולות הכביש והרחוב.

אל תתביישו לבקש מאחרים מעט שקט – העובדת שלצדם צווחת בטלפון? העובדים מאזינים למוזיקה בדציבלים גבוהים? החבר'ה מהמשרד המקביל מרכלים במסדרון? התגברו על הבושה, אזרו אומץ ובקשו מהם להנמיך את הקול או להתרחק מעט מדלת משרדכם בשעה שהם מקיימים התכנסות חברתית. אולי תסומנו כ"ספרנים בספרייה" אך תזכו לשקט המיוחל.

עובדים בסביבת רעש קיצוני? זה לא חוקי!

החוק למניעת רעש במקום העבודה הגדיר מדדים שבאמצעותם ניתן להבחין בין רעש סביר לרעש קיצוני.

רעש סביר נחשב לקול במפלס (db(a עד 80 דציבל, והחשיפה המותרת לרמת רעש זו היא עד 24 שעות. כל רעש במפלס גבוה מ- 80 נחשב לקיצוני ומוגבלת זמן החשיפה אליו. כך לדוגמא, עובד רשאי לשהות בסביבת רעש במפלס 82 דציבל עד 16 שעות עבודה, ורעש במפלס 91 דציבל – עד שעת עבודה אחת בלבד.

בכדי לדעת מה רמת הרעש סביבכם נחוצה בדיקה של איש מקצוע מטעם העמותה לבטיחות וגהות, או נציג ממשרד העבודה. בעזרת מכשיר מדידה ייבדק הרעש בקרבתכם ובמידה וימצא כי אתם שוהים בסביבה רועשת מעל המותר – יתבקש בעל העסק לספק לכם אמצעים להפחתת הרעש.

לדוגמא: להתקין חלונות מבודדי רעש במשרד, אמצעים אקוסטיים ובאין ברירה – להעבירכם לסביבת עבודה שקטה יותר. פעולות אלה מעוגנות בחוק ומחייבות בעלי עסק גדול וקטן כאחד.

למידע נוסף בנושא ולספקים מובילים בתחום מיגון המשרד – בקרו באתר הספקים.

 

שתפו עם החברים שלכםShare on Facebook
Facebook
Share on LinkedIn
Linkedin
Tweet about this on Twitter
Twitter
Email this to someone
email
Print this page
Print

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *