עבודה בריבוע, לא זזים מהקיוביקל

עסקים רבים, בעיקר משרדים, מאבזרים את חלל מקום העבודה שלהם בקיוביקלים, אותו הריבוע הקטן והאקוסטי המעניק יתרונות למעביד ולעובדים, קווים לדמותו.

קיוביקל (cubicle) או אשקובית, הוא שמה של עמדת העבודה המשרדית הנפוצה במשרדים רבים ברחבי העולם. המטרה המקורית שלשמה היא נוצרה הייתה לאפשר סביבת עבודה מאורגנת, יעילה וחסכונית במקום. מה שלא לקחו בחשבון אי שם בשנות ה-60 המאוחרות בארה"ב, הוא את השינוי באופי העבודה ואת הקצב המסחרר של ההמצאות הטכנולוגיות שהפכו את הקיוביקל למיותר מבחינת מהות העבודה (הירידה בכוח עבודה אנושי שהיה מאייש מוקדים טלפוניים) והעובדים, אך יקר ערך מכמה בחינות עבור המעסיק.

 

office-852430_640

מחפשים חברה לעיצוב משרדים? לחצו כאן וקבלו הצעת מחיר מהירה

קיוביקל בעיני המעביד

באמצעות קיוביקלים מנצלים בעלי המשרד את מירב השטח, הרי למה צריך קירות? קירות תופסים מקום. אז במקום לבנות חדרים מתקינים שורות או כוורות של קיוביקלים. שיטה זו בדרך כלל אופיינית למוקדים גדולים של טלפנים כמו מוקדי שירות וכד'.

סיבה נוספת היא סיבה ניהולית, שהרי יותר קל למנהלים לפקח על אנשים בזמן שהם נמצאים עמם בקשר עין ויכולים לראות ולשמוע בקלות רבה יותר כשכל העובדים מקובצים במרחב קטן יחסית ולהעביר מסרים לכולם בבת אחת.

ישנם מקרים בהם הקיוביקלים לא נבנים בחלל הפתוח של המשרד אלא ממוקמים בתוך חדר. לדוגמה: חדרים בהם ממוקמת מחלקה נושאית דוגמת מחלקת שיווק, העובדים בה יהיו בעלי התפקידים במחלקה כמו SEO או תוכן ועיצוב. החלוקה של התפקידים תתאפיין גם בחלוקה בקיוביקל – עובדי מחלקת התוכן יישבו זה לצד זה כדי לתקשר ביתר קלות לדוגמא.

קיוביקל בעיני העובד

זהו סיפורו על נ', עובד בחברת אינטרנט במרכז הארץ. נ' קיבל לפני כשבועיים מתנה לעמדה המשרדית שלו- קיוביקל. אבל לא סתם קיוביקל אלא שורה שלמה המחולקת לשישה תאים בהם יושבים חבריו לחדר. כיומיים לאחר קבלת המתנה, נפתחו עיניו של נ' ורעיון עלה במוחו. נ' החל מסדר את הקיוביקל כאילו היה לבד במשרד: הביא פרח, הביא תמונה, הביא צעיף של קבוצתו האהובה. שמח וטוב לבב המשיך נ' לטפח את הקיוביקל שלו עד עצם היום הזה. למעשה, הקיוביקל העניק ל-נ' מרחב אישי ופרטי אותו הוא יכול לעצב כראות עיניו.

DeathtoStock_Medium9

מבחינה תפעולית לקיוביקל יש יתרונות רבים על פני עבודה במשרד פתוח או חדר עם אנשים נוספים. הקיוביקל אקוסטי, מחולק לחללים מוגדרים, שומר על פרטיות ושם את העבודה במסגרת פיזית מוחשית.

בסופו של יום המטרה של המעביד והעובד היא משותפת – כולם רוצים להגיע ולבצע את עבודתם על הצד הטוב ביותר, יש שיאמרו כי קיוביקלים תורמים לכך ויש שיאמרו ההפך. חשוב לזכור כי הקיוביקל הוא רהיט משרדי מודולרי וניתן לעצב אותו בכמה אופנים שיתאים בדיוק לצורכי המשרד שלכם.

 

שתפו עם החברים שלכםShare on Facebook
Facebook
Share on LinkedIn
Linkedin
Tweet about this on Twitter
Twitter
Email this to someone
email
Print this page
Print

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *