מדפסת הכול כלול – המדריך לבחירת מדפסת משולבת

מדפסת משולבת

תארו לעצמכם עולם בו אתם מגיעים למשרד, הולכים למדפסת להוציא דוח כלשהו, ממנו ממשיכים למכונת הצילום בקצה השני של המשרד כדי ליצור העתקים, משם לפקסימיליה כדי לפקסס אותו ללקוח ומשם לשולחן כדי לסרוק עותק נוסף למחשב. מה זה הסיוט הזה?! איך אנשים הצליחו לעבוד ככה רק לפני 10 שנים?

אם התרחיש הזה נשמע לכם לא סביר, כנראה שאתם כבר מכירים ועובדים עם המדפסת המשולבת. אז רק כדי שתדעו מה אתם לא מפסידים, הנה כמה מהיתרונות הבולטים שלה:

  • חסכונית במקום – המדפסת המשולבת היא וואן סטופ שופ של מכונת צילום, הדפסה, פקס וסורק, כולן במכשיר אחד, בגודל משתנה.
  • חסכונית בכסף – המחירים של המדפסות המשולבות ירדו פלאים בשנים האחרונות הודות להיקף השימוש בהן ונחיצותן. אם אתם עובדים מהבית, תוכלו לרכוש לכם אחת כזאת החל מ-270 ₪ (לעומת 800-900 ₪ עד לפני שלוש שנים בלבד).
  • איכות חיים בעבודה – תארו את עצמכם יושבים במשרד ומוקפים במכשירים מצפצפים ומהבהבים, כשמכל עבר תנועה בלתי פוסקת של אנשים הנודדים ממכשיר למכשיר. הייתם מצליחים לעבוד בצורה יעילה כך?

פרמטרים לבחירת מדפסת משולבת

אחרי שהגענו למסקנה המובנת מאליה שמדפסת משולבת מייעלת לאין שיעור את העבודה במשרד, בואו נבחן מה צריך להשפיע על החלטתכם איזו מדפסת לרכוש.

  • דיו או לייזר? שני סוגי המדפסות המשולבות העיקריות בשוק הם הזרקת דיו ולייזר. מדפסת הזרקת דיו מתאימה לרוב לשימוש בהיקף נמוך, שכן היא מצריכה החלפת טיונרים (שעולים לא מעט). היתרון המשמעותי שטמון במדפסת לייזר משולבת הוא שהיא מדפיסה ללא צורך בהזרקת דיו וטווח המחירים שלה בשוק רק הולך ויורד, לעומת איכותה שהולכת ועולה.
  • נייר בודד או צילום רציף? אם אתם זקוקים למכונה שתהיה מסוגלת לצלם ולסרוק גם מתוך ספרים או חוברות, עדיפה לכם מכונה בעלת משטח זכוכית אופקי ולא מדפסת בעלת מגשית פקס, המונעת את האפשרות לצילום 2 דפים סמוכים בו זמנית. בנוסף, לשימוש קבוע בצילום רציף, מומלץ לבחור במדפסת בעלת מזין דפים אוטומטי.
  • רזולוציה אופטית לסריקת מסמכים – הרזולוציה האופטית במדפסות משולבות נעה בדרך כלל בין 300dpi, שמספיקה למשתמש הממוצע, לבין dpi1,200 שמיועדת לשימושים מקצועיים לבתי דפוס וגרפיקה.
  • מהירות מודם – ככל שמהירות המודם במדפסת גבוהה יותר, כך שליחת הפקס תהיה מהירה יותר ולכן אם אתם מרבים בשליחת פקסים בחרו את המדפסת עם מהירות המודם הגבוהה ביותר. בכלל, בדקו מהן אופציות הפקס במדפסת. למרות שאנשים רבים מתמרמרים כשהם נאלצים לפקסס ומשייכים זאת לתקופת ימי הביניים (שהות ה-90), זו עדיין פונקציה רלוונטית ברוב המשרדים. בדקו שיש אפשרות לשמירת מספרים לחיוג/פקסוס מהיר או זיכרון נשמר גם כשאין דפים במכונה.
שתפו עם החברים שלכםShare on Facebook
Facebook
Share on LinkedIn
Linkedin
Tweet about this on Twitter
Twitter
Email this to someone
email
Print this page
Print

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *