עיצוב משרדים – וילונות

וילונות

וילון מוסיף המון

עם יד על הלב, כמה שעות ביום אתם מעבירים במשרד? אם נצטרך לנחש, נהמר שמשמעותית יותר שעות מאשר בבית, מכיוון שלכל יום מתווספים סידורים במקומות שונים, חדר כושר, נסיעות הלוך חזור או סתם בילוי של שעה מחוץ לבית. יש לנו חדשות עבורכם – המשרד הוא לא הבית השני שלכם, הוא הבית הראשון.

וילונות חיצוניים

כיאה למקום שאתם נמצאים בו לרוב, חשוב שהוא גם יהיה מעוצב בצורה מתאימה שתשדר מקצועיות ואפקטיביות, אך גם נוחות, אסתטיות וביתיות. בין לבין נמצאים הוילונות –  מצד אחד הם מפרידים ביננו לבין השמש (במיוחד אם אתם נמצאים בבניין גבוה שבשעות היום הופך לשלוחה שנייה של השמש שנוחתת בדיוק על שמשות המשרד שלכם). במקרה כזה, מומלץ לסוכך על החלונות באמצעות תריסים ונציאנים שמאפשר ויסות של כמות האור הנכנסת למשרד מהחלונות באמצעות סיבוב או משיכה של ידית.

לוילונות או תריסים ונציאנים כמה עיצובים זמינים כיום וניתן לעצבם עם לוגו המשרד, בצבעים שונים או בדוגמת במבוק, המפחיתה מהמראה המשעמם של התריסים הכסופים הרגילים.

וילונות פנימיים

אם החלונות הם העיניים של המשרד, אז וילונות בעיצובים שונים הם האיפור. יש איפור שנועד לטשטש, ומצד שני יש איפור שנועד לייפות. כשאתם בוחרים וילונות – חשוב שהם יהיו שילוב של שתי הפונקציות. למה הכוונה?

לכל חדר יש את האופי הייחודי שלו ואת האסתטיקה הנגזרת ממנו. חדר ישיבות לא חייב להיות מעונב ובעל ריהוט עץ כבד, אך הוא כן נדרש לספק פרטיות מסוימת. כך גם לגבי חדרי צוות ההנהלה, שרוצים להיות נגישים לצוות המשרד אך בעת הצורך גם לספק את הפרטיות ההכרחית.

במקרים כאלה, ניתן לשלב בין אסתטיות לפרקטיות ולבחור מבין כמה סוגי וילונות:

  • וילון רומי – היתרון הגדול של הווילון הרומי הוא במראה הביתי והכפרי שהוא מספק. הוא מבוסס על קפלים של בד הנאספים כלפי מעלה בעת פתיחת החלון. החיסרון – פתיחה וסגירה קצת מסורבלות.
  • וילון בעל 2 שכבות חופפות – הבד תפור כמעין צינור היוצר 2 שכבות המונחות זו על זו – שכבה של בד שקוף ושכבה של בד אטום. בעת הפתיחה והסגירה נוצרים מגוון מצבי ביניים של חשיפה שונה, כשבמצב הסגירה, שתי השכבות מונחות זו על זו ומסוככות לחלוטין. פתרון נוח אך לא זול למשרד.
  • וילון אנכי – פועל על אותו עיקרון של התריס הוונציאני אך השלבים רחבים יותר והם לאורך ולא לרוחב. היתרון – וילון יעיל שמספק פרטיות. חיסרון – מראה שמזכיר משרד אפור משנות ה-90 והתקדמנו כל כך הרבה מאז.
  • וילון קפלים – הוילון הישן והטוב שניתן להסיטו באמצעות היד או באמצעות הנעה חשמלית. מעניקים מראה רק וקליל ואף בריזה מסוימת כאשר הם מתבדרים ברוח. חיסרון – מערכת הנעה חשמלית מעט איטית.
שתפו עם החברים שלכםShare on Facebook
Facebook
Share on LinkedIn
Linkedin
Tweet about this on Twitter
Twitter
Email this to someone
email
Print this page
Print

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *