הניקיון של היום זה לא הניקיון של הלילה

אם אתם מנהלים משרד או עובדים כמנהלי תפעול במשרד כלשהו, אתם ודאי יודעים – ככל שהמשרד גדול יותר וכמות העובדים גדולה, כך גם הסיכוי לעבוד בסביבת עבודה מלוכלכת יותר. שירותי הניקיון הם הכרחיים בכל משרד, אך מהו הזמן המתאים ביותר לבצע אותם? 

לא נעים להודות בכך, אבל מקום עבודה המאכלס כמות מסוימת של עובדים, בין אם כמה אחדים ובין אם כמה עשרות, הוא באופן מסוים פצצת זמן (וריח) העומדת להתפוצץ. בין אם בגלל חוסר זמן הנובע מעומס בעבודה, או הרגלי היגיינה לוקים בחסר, קשה לשמור על משרד נקי לאורך זמן. כשחושבים על המקומות הנלווים בהם העובדים מבקרים במהלך היום – שירותים, מטבח ופינת עישון, מבינים כמה שירותי הניקיון הם קריטיים לתפקוד שוטף של המשרד.

אי אפשר באמת לעבוד ככה

אי אפשר באמת לעבוד ככה

מחפשים שירותי ניקיון למשרד? בלחיצה קלה תוכלו לקבל כמה הצעות מחיר מחברות הניקיון המומלצות באתר

עם זאת, ישנם כמה גורמים המשפיעים על זמני הניקיון ולהפך – זמני הניקיון משפיעים בעצמם על כמה גורמים אחרים. מהו הזמן המתאים ביותר לניקיון המשרדי ומהן ההשפעות האפשריות שלו?

גודל המשרד –  אם יש לכם 5 עובדים במשרד, הוא כנראה קטן יותר (במטרים) ממשרד של 15 או 30 אנשים. התקשורת בין העובדים טובה הרבה יותר ואם ישנו לכלוך הוא מתנקה על ידי העובד שלכלך מחוסר נעימות מצד העובדים האחרים ו/או הרגשה של "ביחד". הרי אם תשאירו צלחת מלוכלכת ליד הכיור כולם יידעו למי היא שייכת והריח שהיא תפיץ ישפיע על העבודה המשותפת. בנוסף, לכמה עובדים בודדים קשה ללכלך את המשרד כמו 15 או 30 עובדים ולכן ניתן להשאיר את העבודה הזו ללילה בכדי לקום יום למחרת למשרד נקי.

מצד שני, במשרדים גדולים המכילים עשרות עובדים בחלל עבודה משותף (מוקד שירות לדוגמא), בהם העובדים פוקדים ללא הרף את החדרים השונים, יש צורך בתחזוקה שוטפת כדי להבטיח ניקיון סביר לאורך שעות היום. במקרה זה יש לסכם עם חברת הניקיון על שעות קבועות כדי שעבודות הניקיון לא יפריעו לעבודה השוטפת במשרד.

אופי המשרד – האם המשרד שלכם הוא משרד חברותי המארח אצלו לקוחות לפגישות, או שמדובר במשרד מופנם שמשמש בעיקר לעבודה ופעם בכמה זמן הרמת כוסית? לאופי המשרד והעבודה בו יש השפעה רבה על שירותי הניקיון. משרד המשמש לפגישות וישיבות רבות משמש גם ככרטיס הביקור של העסק ולכן עליו להיות נקי ומסודר ברוב שעות העבודה. לעומת זאת, משרד שמאכלס בעיקר עובדים ולעיתים רחוקות פגישות עם גורמים חיצוניים, יכול להרשות לעצמו לא להיות מתוקתק רוב שעות היום.

תקציב – כמובן שניקיון הוא לא מותרות אלא צורך בסיסי, אך גם כאן יש כמה גורמים שעשויים להכריע את הכף. עלויות הניקוי והאחזקה נמוכות יותר בלילה – אמנם משלמים לעובדים בתעריף גבוה יותר, אך העבודה בלילה מהירה יותר כי אין עובדי משרד ובדרך כלל חברות ניקיון מחייבות לפי סכום קבוע ללא קשר.

פחות כיף לעבוד ליד זה בשעות היום

פחות כיף לעבוד ליד זה בשעות היום

משרדים קטנים המכילים עובדים אחדים יכולים להסתפק גם בניקיון פעמיים-שלוש בשבוע. במקרה הזה מומלץ ניקיון בשעות הערב כדי לחסוך בזמן יקר וגם בכסף. בדרך זו מתאפשרת למנקה לבצע שירותי ניקיון יסודיים כגון ניקוי וילונות וחלונות ושאיבת שטיחים, שאינם מתאפשרים בשעות היום עקב מידת הרעש והסרבול הכרוכים בהם.

אמון – אמנם שירותי ניקיון בשעות הערב והלילה מהירים וחסכוניים יותר לטווח הארוך, אך הם עדיין כרוכים בהכנסת אדם זר למשרד שלכם, המאכלס חפצים יקרי ערך, מידע מסווג ועוד, מבלי שיהיו שם אנשים נוספים. במקרה זה, דאגו להשתמש בחברת ניקיון אמינה ובעלת המלצות כדי להבטיח שהמשרד שלכם יהיה בידיים טובות, לאורך כל שעות היום.

שתפו עם החברים שלכםShare on Facebook
Facebook
Share on LinkedIn
Linkedin
Tweet about this on Twitter
Twitter
Email this to someone
email
Print this page
Print

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *